17.07.14

Ny rammeaftale for museer

 

Museerne landet over har i lang tid efterspurgt en fælles løsning (rammeaftale) på museumsområdet vedrørende museernes brug af audiovisuelt indhold. 

Med en rammeaftale vil museerne fx ikke skulle klarere individuelt fra gang til gang, indrapportere brugen mv., men vil stort set frit kunne bruge audiovisuelt indhold (tv, radio, klip, baggrundsmusik, internettet mv.) i deres udstillinger. 

For at imødekomme museernes ønsker og behov, er der i juli 2014 indgået en rammeaftale for museer ["Rammeaftale om brug af audiovisuelt materiale på museer"]. Rammeaftalen er indgået i samarbejde med Kulturstyrelsen, Organisationen Danske Museer og Copydan AVU-medier. Aftalen er særdeles fleksibel for museerne, som får bred adgang til at bruge audiovisuelt indhold på forskellige måder.

Du kan læse mere om rammeaftalens indhold i denne "flyer"

Du kan læse om rammeaftalens muligheder og vilkår i FAQ og vilkår

Du kan læse Kulturstyrelsens information om aftalen på deres hjemmeside.

Kontakt – Spørgsmål om Rammeaftalen

Kulturstyrelsen

H.C. Andersens Boulevard 2
1553 København V
E-mail: muse@kulturstyrelsen.dk 
Telefon: 3373 3373

 

Organisationen Danske Museer

Vartov, Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
E-mail: info@dkmuseer.dk 
Telefon: 4914 3966

 

Copydan AVU-medier

Bryggervangen 8, 1. sal
2100 København Ø
E-mail: avumedier@avumedier.dk 
Telefon: 3544 1496